Wąskie gardła w Laboratorium

Nov 11, 2020
Lab

Studium Przypadku 

Laboratorium testujące funkcjonalność wyrobu gotowego,  zmaga się z problemem wydłużającego się czasu związanego z procedurą testowania. Liczba testów, re-testów, nowych i zaległych zaległych zleceń jest poza kontrolą, a nad laboratorium obecne jest widmo zatrzymania klientów. Stres związany z funkcjonalnością pracy laboratorium potęgowany jest przez ciągle zmieniające się priorytety. Atmosfera negatywnie wpływa na motywacje zespołu. A to z kolei doprowadza do częstych absencji oraz rotacji pracowników. Zespół zastanawia się co jest problemem i jak go rozwiązać? 

 

Stan Początkowy 

  • Czas zwolnienia wyrobu gotowego wynosi średnio ok. 12 dni z wyraźną tendencja wzrostową
  • Liczba zaległych – kilka tyg.
  • Spadek wskaźnika satysfakcji klientów
  • Spadek motywacji pracowników uwidoczniony we wskaźnikach absencji oraz rotacji
  • Wydłużający się czas testowania i zwalniania wyrobu

Podjęte aktywności

  • Warsztaty KAIZEN (zastosowanie dyskusji zogniskowanej)
  • Warsztaty Mapowania oraz Problem Solving
  • Rozpoczęcie projektu Lean Six Sigma, w celu poprawy wydajności urządzenia testującego

Wyniki

  • Redukcja czasu zwolnienia do 2,5 dni 
  • Stworzenie dokumentacji (SOP) oraz planu wdrożenia dla pracowników laboratorium
  • Uzgodnienie i Utrzymanie Standardu Pracy oraz 5S
  • Stworzenie platformy śledzącej wyniki testów oraz zasad kolejkowania testów pilnych
  • Strukturyzowanie komunikacji pomiędzy interesariuszami oraz transparentności przeprowadzanych testów 

Dzięki zaprezentowanemu podejściu zespół efektywnie wyeliminował wąskie gardła w procesie i tym samym zaoszczędził 80 k€ rocznie.

Ta strona używa plików cookies. Kontynuując korzystanie z tej witryny, akceptujesz korzystanie z plików cookie zgodnie z Polityką Prywatności.  Więcej informacji